lemongrass Puține condimente au aprins atâtea pasiuni în bucătăriile din Europa ca lemon grass. Un condiment specific bucătăriilor din Sud Estul Asiei, lemon grass a ajuns în ultimii ani să fie foarte apreciată și folosită în mâncărurile fusion și de inspirație orientală.

Denumirea de lemon grass sau lemongrass (iarbă de lămâie în limba engleză) se referă la peste 55 de specii de iarbă din genul Cymbopogon. Toate au în comun gustul parfumat de lămâie, dar fără aciditatea specifică citricelor.

Lemon grass este o plantă perenă, cu frunze lungi și ascuțite, ce crește în buchete bogate. Tulpina este groasă și se termină cu un bulb rădăcinos. Tulpinile proaspete seamănă cu ceapa verde, dar bulbul este mai puțin rotund. Se folosește doar partea inferioară a tulpinii proaspete, tăiată foarte fin. Sau, se poate folosi tulpina întreagă, zdrobită, care se scoate din mâncare după eliberarea aromei.
Lemon grass
se folosește la ceaiuri, curry, supe, mâncăruri cu carne de pui, pește și fructe de mare.

Originară din India, lemon grass este cultivată astăzi în toată lumea. Se comercializează proaspătă, uscată sau pudră.

În limba română, denumirea sub care se comercializează este lemon grass. Se mai folosește termenul iarbă de lămâie în literatura de specialitate. Atenție, lemon grass nu este același lucru cu lămâița.

Rețete cu lemon grass.

Tipuri principale de lemon grass

  • Cymbopogon citratus – cea mai folosită variantă de lemon grass, în special în Malaysia (Malaezia) și Indonezia. Se folosește și ca plantă medicinală în India. În 2006, o echipă de cercetători din Israel a demonstrat că Cymbopogon citratus are proprietăți anti-cancerigene¹.
  • Cymbopogon nardus și Cymbopogon winterianus se mai numesc în engleză citronella grass.
    Aceste specii cresc până la 2 m. Pe lângă utilizarea lor culinară,  uleiul lor se folosește  în industria cosmetică (pentru săpunuri), la fabricarea spray-urilor anti-insecte și în aroma-terapie.

Date nutriționale pentru 100 grame lemon grass:

– Calorii 99
– Grăsimi 0 g
– Colesterol 0 mg
– Sodiu 6 mg
– Carbohidrați 25 g
– Proteine 2 g
– Vitamina C 4%
– Calciu 7%
– Fier 45%

Referințe:

1. Wikipedia.org
2. Nutritiondata.com


printează

3 Comentarii

  1. toate aceste mirodenii, dealtfel f.bune, sunt de negasit ! Multe le cunoastem din cartile de bucate, altele din spusele altora, dar vedeti pana le gasim, pana ajungem sa le folosim … Mai spunem ca sunt si f.f.f scumpe ? ! Dar ce conteaza nu, 10 g de nu stiu ce condiment 10 lei ? HA HA cat e un kg ? 100 lei? Oau.

Adaugă un comentariu:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.