După un post lung de 7 săptămâni, ne dorim o masă bogată şi plină de bunătăţi. Cum sunt aşteptaţi mulţi musafiri în vizită, gazdele trebuie să fie la înălţime pe toate planurile, inclusiv cu un meniu adecvat pentru toate gusturile.

masa_paste

 

Cevabun.ro vă oferă sugestii pentru un meniu de Paşte ce îmbină bucatele tradiţionale cu reteţe rapide şi surprinzătoare, meniuri pentru personalitatea fiecăruia. Masa de Paşte, fie că vorbim de masa de duminică la care se reunesc familiile sau mesele de luni şi marţi unde vin alte şi alte ture de musafiri, are câteva constante importante: carnea de miel, ou ăle roşii, specialităţile casei, dar şi deserturi. Dar, pentru cei care își doresc un meniu mai ușor, sau chiar vegetarian, iată și alte sugestii la tradiționalele rețete pe care le cunoaștem atât de bine.

 

I. Pentru cei îndrăzneţi şi talentaţi –  “Carnivore rafinat cu carne de miel“:

Cotlete de miel în stil thailandez la grătar

Este un meniu consistent, bogat în proteine, la care se pot adăuga salate ușoare și vinuri roșii. Se recomandă porții nu foarte mari și consumul moderat de ouă fierte.

II. Pentru cei cărora arta gătitului le aminteşte de mama şi bunica – “Tradiţional cu carne de miel

pasca

Meniul tradițional este sățios, bogat în grăsimi și proteine. Se pot adăuga: salate simple cu vinegrete clasice, vinuri roșii, înghețată alături de cozonac. Se recomandă porții nu foarte mari și consumul moderat de ouă fierte.

III. Pentru semi-carnivori (adică le place carnea, dar nu cea de miel) – “Carnivore savuros şi săţios

bbc_062

Acest meniu este bogat în proteine, dar poate fi mai scăzut în grăsimi, în funcție de carnea aleasă (carne de pasăre, carne de iepure ca ingredient principal al fripturii). Se pot adăuga salate verzi cu dressing pe bază de lămâie, vinuri în funcție de carnea aleasă.  

IV. Pentru cei care nu vor să adune kilograme – “De-Light”

Ardei umpluți cu brânză la grătar

Acest meniu este recomandat, în special, celor care nu au ținut post și care doresc să nu exagereze cu aportul caloric de sărbători. Se pot asocia salate care conțin brânzeturi cu carne slabă la grătar sau pește (fie la grătar, fie la cuptor). Deserturile pe bază de fructe și iaurt au un conținut mai scăzut de calorii și se pot servi la acest meniu.

V. Pentru cei care nu consumă carne – “Lacto-Ovo-Vegetarian”

piure de quinoa

Acest meniu este conceput pentru cei care nu consumă carne sau pește, dar doresc să gătească o masă festivă de sărbători, care să conțină feluri sățioase și gustoase. Cele mai indicate ingrediente la mesele festive vegetariene, în special la care există și invitați care în mod normal consumă carne, sunt cele bogate în proteine sau alimente sățioase: avocado, ciuperci, quinoa.

Spor la gătit!
Şi nu uitaţi de ouă roşii şi de un digestiv bun, pentru că veţi avea nevoie! Ca digestiv, vă recomandăm fie un Fernet Branca sau un coniac bun.

Pentru mai multe idei de meniu, consultați rețetele cu carne de miel, ghidul fripturilor și rețetele de deserturi.
printează

Adaugă un comentariu: