Mulţi dintre noi încă trăim cu nostalgia bananelor consumate în sezonul rece, mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă. Nu mai e cazul. Găsim banane în toate lunile anului, iar preţul nu mai este prohibitiv. În plus, o banană mare conţine 602 mg de potasiu (o cantitate chiar impresionantă) şi doar 140 de calorii, proprietăţi ce o recomandă ca aliment important în nutriţia copiilor.
Un fruct atât de sănătos cum este banana –  potasiu, vitamina A, B, B6, acid folic, vitamina C, calciu, magneziu, fier şi zinc – este chiar potrivit pentru o băutură tip shake la micul dejun. Multi nutriţionişti recomandă consumul de fructe în prima parte a zilei, iar micul dejun trebuie să conţină necesarul de nutrienţi care să producă energie pentru începutul de zi.

Porţii: 1

Timp preparare: 5 minute

banana-shake Ingrediente:

  • 2 banane mici, coapte
  • 250 ml iaurt sau lapte
  • 2 linguriţe de miere

Preparare:

1. Curăţaţi bananele şi tăiaţile în bucăţi mari. Turnaţi iaurtul sau laptele în blender, impreună cu bucaţile de banană şi mierea, amestecaţi până se omogenizează bine.

2. Turnaţi într-un pahar înalt. Gata!

Dacă doriţi o consistenţă mai cremoasă, folosiţi iaurt gras în locul laptelui sau a iaurtului de băut. Pentru puţină culoare, puteţi folosi căpşuni în locul mierii de albine.

Dacă ţineţi post, puteţi înlocui laptele sau iaurtul cu lapte de soia.

1 comentariu

Adaugă un comentariu: