De câte ori nu te-ai plâns că, deşi te înfometezi, curele de slăbire au rezultate nesatisfăcătoare deşi faci totul “ca la carte”? Dincolo de cauzele particulare ale fiecăruia dintre noi, de la starea de sănătate la stilul de viaţă, vinovate ar putea fi minciunile, multe derivate din mituri sau interpretări personale, pe care ni le servim singuri. Vezi câte înghiţi ca să înţelegi de ce nu funcţionează dieta ta.

 

diete mincinoase

1. Mănânc puţin

Te plângi că nu slăbeşti deşi mănânci puţin. Dar oare chiar mănânci puţin sau doar sari peste mese şi mănânci din jumate în jumate de oră câte o gustărică? Pentru că dacă e aşa nu faci decât să-ţi “ameţeşti” glicemia care tresaltă cu regularitatea curselor de microbuz. Vrei să vezi cu adevărat cât de puţin mănânci?  Ţine un jurnal alimentar. Încearcă, măcar pentru trei zile, să îţi notezi TOT ce mănânci şi la ce ore, chiar dacă e doar o cafea cu lapte sau un măr. Nu uita nimic, nici ora şi minutul şi nici cantitatea. La final adună tot şi o să vezi cât de “puţin” mănânci.

2. Mănânc multe salate

E foarte bine să mănânci salate, au multe vitamine şi sunt bogate în fibre. Dar asta nu înseamnă automat că sunt dietetice. Poate nici măcar atât de sănătoase pe cât crezi. Depinde foarte mult ce conţin salatele sau ce consumi alături de ele. Dacă salata conţine multe ouă, brânzeturi, peşte conservat, mezeluri sau o mănânci alături de carne, nu e obligatoriu să fie foarte dietetică. Dar cele mai multe “minciuni” le înghiţim când e vorba de dressinguri pentru că acolo se ascund grăsimile. maioneza, smântâna, iaurturile dar mai ales uleiul. Chiar şi cel mai sănătos ulei conţine aproape 900 de calorii pentru 100 ml. O singură lingură de ulei de măsline conţine 119 calorii. Pune cele 2-3 linguri de ulei din dressing, adaugă 1 ou fiert şi o conservă de ton şi o să vezi salată rămâne doar pretext, pe care, de cele mai multe ori îl laşi la finalul mesei, după ce “bunătăţile” din bolul de salată s-au terminat.

3. Nu mănânc carne

Carnea are un conţinut proteic ridicat, însă doar renunţarea la carne nu reprezintă automat că mănânci mai dietetic. Uleiul, chiar şi cel de măsline, aproximativ acelaşi număr de calorii ca şi untura de porc. Deci n-am scăpat automat de riscul de a îngurgita grăsimi. Mai ales că organismul o să tânjească după ele şi o să le găsim ascunse în nucile şi alunele pe care o să le mâncăm. Mai apoi carbohidraţii sunt prin excelenţă “non-carnivori”, de la paste la cartofi, de la fasole şi linte şi până la cereale. De cele mai multe ori când renunţăm la carne trebuie să o înlocuim cu altă sursă de energie și o să ajungem la carbohidraţi care, consumaţi mai ales seara şi fără să depunem efort, se vor transforma în depozite de energie pentru viitor pe care le cunoaştem sub numele de grăsime. Şi, evident, întodeauna ne vor rămâne dulciurile!

4. Am eliminat zahărul alb

Nu mai folosesc zahăr alb! Am înlocuit zahărul alb cu zahăr brun sau miere! Două minciunele dulci pe care le consumăm des în curele de slăbire. Zahărul alb e egal cu zahărul brun când e vorba de puterea de îndulcire şi numărul de calorii. La fel şi mierea. Sigur, zahărul brun integral are şi un plus de minerale, mierea chiar mai multe calităţi. Dar nu sunt cu nimic mai dietetice decât zahărul alb. Zahărul brun e doar zahăr colorat cu melasă (cu excepţia celui integral) iar mierea are o capacitate de îndulcire mai redusă decât zahărul, deci o să folosiţi mai multă. Deci, oricât de altfel şi de sănătoase ar fi, în curele de slăbire cântăresc la fel.

5. Mănânc doar pâine prăjită

E frumos să-ţi prăjeşti pâinea. Poţi să-i faci şi modele artistice dacă vrei. Dar nu se schimbă nimic. Prin prăjire nu se elimină decât apa din pâine, conţinutul caloric rămâne egal ca şi înainte de prăjire. Astfel încât, prăjită sau neprăjită, pâinea e la fel de dietetică. Sau mai ales de nedietetică.

6. Beau multe sucuri naturale

Sucurile, la fel ca şi salatele, sunt o excelentă sursă de vitamine. Doar că, spre deosebire de ele, sunt mai sărace în fibre, atât de utile în procesul de digestie şi, implicit, în cel de slăbire. Sucurile nu sunt altceva decât fructe stoarse de fibre în care zaharurile fructelor devin concentrate. Faceţi un experiment. Mâncaţi câte fructe puteţi, cântărite înainte. A doua zi, faceţi cât suc puteţi bea, dar cântăriţi fructele înainte. Comparaţi cele două cantităţi şi o să vedeţi că consumaţi de 3-4 ori mai mult zahar şi fructe în suc iar fibra o aruncaţi la gunoi. De aici lipsa de eficienţă a curei dumneavoastră. Şi a economiilor…

7. Folosesc doar produse dietetice

Deşi sună foarte…dietetic, alimentele nu devin miraculoase doar pentru că producătorii lor le-au lipit o astfel de etichetă. De exemplu, iaurturile dietetice cu 0% grăsimi pentru a putea avea consistenţa specifică sunt aditivate cu amidon, adică cu carbohidraţi. La fel laptele degresat, care are adaos de zahăr. În cazul mezelurilor dietetice, cu conţinut scăzut de grăsimi, lista ingredientelor care compensează lipsa grăsimilor de la zaharuri la carbohidraţi nu fac decât să le înrăutăţească.
Nici băturile dietetice nu sunt un izvor de sănătate aşa cum lasă se se înţeleagă eticheta. Chiar dacă nu au zahăr (în mod normal băuturile carbogazoase au în jur de 160 de grame de zahăr per litru!) ci sunt îndulcite cu aspartam sau alţi înlocuitori, băturile carbogazoase nu sunt indicate în curele de slăbire. Dimpotrivă. Aşa că nu vă amăgiţi că o să slăbiţi doar fiindcă beţi “fără zahăr”.

printează

1 comentariu

  1. Sunt foarte de acord cu tine, aceste sunt greselile celor ce vor sa slabesca repede si poate momentan reusesc dar apoi… vor pune inapoi inzecit! Eu am inteles asta pe pielea mea pana sa inteleg ca metoda cu adevarat eficienta era aceea a controlului meselor, alimentelor si mai ales rabdarea! Inutil sa ne frustram privandu-ne de mancarurile cu adevarat bune cand putem sa ne bucuram de ele mai rar si in cantitate mai mica.

Adaugă un comentariu:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.